Studera i Paris efter studenten –Classes préparatoires på Lycée Janson de Sailly

Representanter från Lycée Janson de Sailly träffade motiverade gymnasieelever för att informera om en unik möjlighet att studera på högsta nivå i Paris efter studenten. Elever kan välja bland tre linjer (matematik-naturvetenskap / ekonomi / humaniora) med många variationer och läsa intensivt under två år. Utbildningen förbereder till elithögskolor (Polytechnique, Centrale, Mines, HEC, ESSEC, ENS, ISIT bl.a.) eller universitet i Europa (ECTS). Ingen avgift (statlig utbildning), möjlighet att bo på internat.

Franska Skolan är en av få skolor utanför Frankrike som Lycée Janson de Sailly samarbetar med, med tanken att Franska Skolans gymnasieelever har rätt kunskaper i franska och olika ämne för att kunna fortsätta sina studier på en sådan prestigeskola.

Kontakt: Anne-Karine Lescarmontier

ak.lescarmontier@adm.franskaskolan.se