Om kakor på franskaskolan.se

En kaka är en fil som sparas på din dator för att identifiera en besökare på webbplatsen. Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med kakor få tillgång till information om att webbplatsen innehåller kakor och ändamålet med användningen av kakor. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att kakor används.

Det finns två sorters kakor, “vanliga” kakor och sessionskakor. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare och sparas inte, medan vanliga kakor sparas på din dator en längre tid.

Franska Skolan använder kakor mycket sparsamt, bara när en användare interagerar på webbplatsen sparar vi en kaka på användarens dator. Webbplatsen är byggd med publiceringsverktyget WordPress och använder Google Analytics statistikverktyg.

Vill du inte acceptera kakor kan du ställa in din webbläsare att automatiskt neka till lagring av kakor eller informera varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Väljer du att inte acceptera kakor kan webbplatsen fortfarande användas, men du kan ha begränsad funktionaliteten på vissa webbsidor.