Logga in på SchoolSoft med Mobilt BankID (vårdnadshavare)

Systemet hämtar uppgifter om vårdnadshavare från folkbokföringsregistret. Det innebär att du som är vårdnadshavare till en av våra elever kan på en gång kan logga in i SchoolSoft med Mobilt BankID.

Under en inkörningsperiod kommer det att bli möjlig att logga in via BankID men också via användarnamn/lösenord för tidigare användare.

Nya vårdnadshavare/användare får logga in endast via BankID.

Notera att för att kunna se Betyg/Resultat kommer det att krävas inloggning via BankID.

Med övergång till Bank ID kommer det att krävas ett konto per vårdnadshavare.

SchoolSoft Franska Skolan

1. Välj Jag är: ”Vårdnadshavare”
  2. Klicka på ”Logga in med BankID” och följ instruktionerna som visas för att logga in.

Inställningar efter inloggning

Efter inloggning, på sidan ”Min profil” gör följande:

1. Aktivera åtkomst från app(SchoolSoft mobilapp)
  2. Uppdatera din e-postadress om nödvändigt
  3. Uppdatera ditt telefonnummer
  4. Välj om om du vill att uppgifterna ska döljas eller synas för andra vårdnadshavare i klasslistor på SchoolSoft.
  5. Glöm inte att klicka på Spara

Om du skulle upptäcka att SchoolSoft inte visar ditt eller ditt barns tilltalsnamn så behöver du uppdatera det på Skatteverket.

Kontakta heh@adm.franskaskolan.se  om du har frågor, inte kan logga in med BankID eller inte kan registrera din mail (som kanske finns i ett annat konto under en övergångsperiod)