Språkolympiaden Finalister

Språkolympiad eller International Competition är en språk- och kulturtävling i moderna språk och svenska för grund- och gymnasieskolor som genomförs annuellt i Sverige.

Franska Skolan har kvalificerat sig till Riksfinalen i moderna språk och i modersmål i franska.

Här är våra finalister:

Till Riksfinalen i Malmö för moderna språks grundskolanskategori: Orsi Clementina Orsi (7C), Goblirsch Belenky, Rebecka (8A)

Finalister i modersmåls kategori: Spets7: Daggfeldt, Ella (7B), Henriksson, Gabriel (7A), Laukkanen Lassalle, Timo (7A), Démoulin, Ida (7A),

Spets8: Rangnitt Guérot, Astrid (8C), Asmani, Lina (8A), Elezovic, Viktoria (8B)

Félicitations!

Riksfinalen är vecka 16 den 17 mars för grundskolan och vi väntar på finalresultat för modersmål och tänker på våra elever. Vinnaren/vinnarna åker också till Malmö för att hämta priset.

Vi önskar lycka till till våra elever!