Gryningscykeltur med klass 9A

I år gjorde klass 9A en annorlunda ”Klassens Dag”; de cyklade nämligen genom Stockholm i gryningen under tre timmar. Under ledning av klassens klassföreståndare, Nina Welander Wikström och Sébastien Gosselin samlades hela klassen kl.03.00 utanför skolans entré. De cyklade över Gamla Stan, såg soluppgången från Mosebacke, fortsatte på Folkungagatan ner till Londonakvedukten och genom Hammarby Sjöstad, vidare över Skanstullbron, längs Årstalänken och Tantolunden, sedan till Söder Mälarstrand och avslutade cykelturen på Långholmen där två föräldrar hade fixat en fantastisk frukost. Cykelturen förevigades med gruppfoton vid varje stopp och elevernas goda humör yttrades genom spontan dans över Tantolundens brygga till tonerna av ”Le Bal Masqué”!