Vinnare av Språkolympiaden 2020!

Franska skolan stod idag som mycket stolta vinnare i årets Språkolympiad!👏

Våra fantastiska elever Clementina Orsi (7C) och Rebecka Goblirsch Belenky (8A) tog idag med bravur hem den stora finalen i franska i den rikstäckande språktävlingen Språkolympiaden!

Efter att ha vunnit två deltävlingar var det idag dags för den stora finalen. Enligt traditionen hålls finalen i Malmö, men under rådande omständigheter fick tävlingsledningen tänka om och tävlingen genomfördes via Zoom. Vår duo stod som solklara vinnare och vi kan inte nog gratulera dem och ser fram emot att andra elever i framtiden ska vilja delta i tävlingar och andra utmaningar med franska i fokus!
Vi ser mycket ljust på framtiden och instämmer med arrangörerna för Språkolympiaden att gedigna språkkunskaper öppnar oändliga dörrar för våra elever!