LabelFrancÉducation

Franska Skolan tog emot utmärkelsen “LabelFrancÉducation” av franska ambassadören torsdagen den 17 mars.

Utmärkelsen delas ut till skolor som befrämjar det franska språket och den franska kulturen.

Vid ceremonin deltog lärare, elever, ledning, styrelse samt inbjudna gäster.

Vi tar emot denna utmärkelse med stor glädje och stolthet och hoppas att detta ytterligare ska stärka vår franska profil!

//

C’est avec une profonde fierté et un immense plaisir que notre école a reçu le label de qualité »LabelFrancÉducation » accordé aux établissements scolaires qui offrent à leurs élèves un enseignement renforcé de la langue française.

Jeudi 17 mars, lors d’une cérémonie officielle à Franska skolan, en présence de nombreux invités, Monsieur L’Ambassadeur de France en Suède, Jacques Lapouge a remis cette distinction au président de la fondation de Franska skolan, Johan Stenberg.

mingel1 mingel2 mingel3 mingel4 mingel6 mingel11