Franska Skolan har en Nordisk Mästare!

Hugo Pousette, 8B blev i helgen Nordisk Mästare 2014 i fäktning.  Tallin var denna gång värdstad åt Nordiska Mästerskapen för ungdomar där även Baltiska nationerna deltar.  Silver gick till en fäktare från Norge och bronset delades av en fäktare från Finland och en fäktare från Estland.   Hugo Pousette är regerande svensk ungdomsmästare 2014 och rankad 1:a i Sverige i tävlingsklassen herrar U15.  I våras tävlade Hugo för en engelsk klubb och blev Silvermedaljör vid engelska ungdomsmästerskapen 2014 i klassen herrar U14.    I slutet av sommarlovet deltog Hugo på franskt träningsläger vid Centre National d`Entrainement en Altitude i Pyreneerna som byggdes för att ge franska elitidrottare konditionsträning på 1900 meters höjd inför OS i Mexiko 1960.